דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כך מפסידים כסף בבורסה! 

מאת    [ 07/05/2009 ]

מילים במאמר: 523   [ נצפה 4185 פעמים ]


 


זה שבועיים אני מתעקש שעליית השוק היא חסרת כל היגיון. יש לי תירוצים בלי סוף: ההדפסה ההיסטרית של טריליונים, ירידת הייצור, נתוני התעסוקה ועוד. למי לא הטפתי את משנתי: כתבות, פורומים, סרטוני וידיאו ומדי יום בסקירת חדר המסחר של טריידנט לאוזניהם של 600 סוחריו שקונים ומוכרים איתי מניות בבורסה האמריקנית בכל ערב. טעיתי בגדול. אני ממתין לירידות והשוק מגחך לעומתי ועולה בלי להביט לאחור.


אל תטעו. אף על פי שהשוק ואני לא הסכמנו על הכיוון, השבועיים האחרונים נמנים עם השבועות הרווחיים ביותר שלי בשנה החולפת. היו תקופות שטעות מתמשכת כזו הייתה עולה לי הרבה כסף. את השיעור שלמדתי לפני הרבה שנים בתחילת דרכי כסוחר מניות בוול סטריט, אני רוצה לחלוק אתכם: בבורסה אסור לעולם להתעקש על ההיגיון!


אין כוונתי לומר שלא צריך לחשוב ולתכנן קדימה על סמך הידע והניסיון שצברתם, אולם אם בפועל מסתבר לכם שהשוק מתנהג באופן שונה ממה שאתם סבורים שהוא הגיוני, הרי שצריך לחרוק שיניים, לקבל את החלטת הרוב (השוק) ולהתנהג בהתאם.


 


כך מוחקים חשבון מסחר


 


בתחילת דרכי כסוחר, הייתי עקשן. לדוגמה, הייתי מסוגל לקנות מניה ולהתעקש מכל מיני סיבות הגיוניות שהיא חייבת לעלות. אם היא הייתה יורדת בניגוד לדעתי הייתי מגדיל כמות מתוך התעקשות עיוורת על צדקתי.


אם היא הייתה ממשיכה לרדת, הייתי שולף מהארסנל את כל התירוצים שכתובים בספרים: המניה במגמת עלייה, יש לחברה מוצרים טובים, יש לה הנהלה טובה, האנליסטים העלו בעת האחרונה את מחיר היעד שלה, היא בטח תחזור כי בטווח הארוך מניות רק עולות... לא אחת עמדתי על סף מחיקת חשבון בגלל התעקשות עיוורת.


 


התכונה החשובה


 


משקיע אגדי אחד שנודע בשם וורן באפט, העיד פעם על עצמו שהוא אינו משקיע טוב יותר ממשקיעים אחרים, אלא שהוא, להבדיל מאחרים, מוכן להודות בטעויות שלו מהר יותר. חשבו על האמירה הזו. שווה 30 שניות דומייה.


משקיעי בורסה מנוסים יבינו מיד את מידת החוכמה והניסיון הגלומים במשפט זה. להבדיל מבאפט, טווח המסחר שלי הוא דקות, שעות ולכל היותר ימים אחדים, אבל זוהי אמירה אוניברסלית המתאימה לכל טווח פעולה.



לא להתעלם לגמרי מההיגיון


 


כיצד אני מתכננן את יום המסחר ומה אני צריך לעשות אם וכאשר מתברר לי שטעיתי? ראשית, כסוחר אני קונה או מוכר מניות רק לפי כיוון השוק בזמן אמת. אם השוק יורד בזמן אמת, אני מבצע שורטים, גם אם חשבתי שיעלה. אם השוק עולה, אפילו אם ההיגיון אומר לי שעליו לרדת אני קונה. עד כאן, לקנות ולמכור עם כיוון השוק זו שיטה סטטיסטית בדוקה שמצליחה יותר פעמים משהיא נכשלת.


לעומת זאת שימו לב לשינוי הבא: אם אני מאמין שהשוק צריך לרדת, והשוק אכן יורד - כמויות השורט שלי יהיו גדולות מהרגיל ופקודות ההגנה שלי רחוקות יותר. אם לעומת זאת השוק עולה, אף על פי שהנחת היסוד שלי היא שהשוק צריך לרדת - אני קונה מניות בכמות קטנה יותר ומקפיד על פקודות הגנה צמודות יותר.


הטעות שלי בהחלט עלתה לי כסף.


סביר להניח שלו הייתי צופה עליות ומגדיל כמויות בהתאם, הייתי מרוויח יותר מכפי הרווחתי בפועל בשבועות האחרונים ומובן שצר לי על כך, אולם יש הבדל ענקי בין להרוויח פחות לבין להפסיד.


לסיכום, שילמתי הרבה על צבירת הניסיון שמתיר לי להתרות בכם ולומר: בבורסה לעולם אל תתעקשו על ההיגיון!

מאיר ברק הוא סוחר מניות מקצועי בבורסות האמריקאיות. מאיר מוכר כסוחר יומי ומרצה בתחום זה המוביל בישראל. במשך שנות נסיונו הכשיר מאיר אלפי סוחרי בורסה מקצועיים בישראל. מאיר הוא מנהל קרן גידור, מנתח טכני וכתב כלכלי של עיתונים כלכליים, בנקים וגופים פיננסיים אחרים בישראל ובחו"ל. מאיר הוא הסוחר הראשי של חברת טריידנט קפיטל מרקטס בע"מ המספקת שירותי לימוד מסחר יומי במניות, שירותי חדר מסחר ונציגות של חברות ברוקרים אמריקאיות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב